reklama

Vitajte v SMERokracii

Dobrý článok sa nedá napísať každý deň. Úspech mojej prvotiny ma príjemne prekvapil a za to vám naozaj ďakujem.  Ako začínajúci bloger som ani nesníval o tom, že za 4 dni by som mohol mať vyše 8000 čítaní, 300 zdieľaní a zaradenie do článkov s najvyššou karmou a najviac čítaniami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Bral som to ako jednorazové vyjadrenie môjho znechutenia z demagógie SMERu, poprípade reakciu na ich predvolebné video. No keď vidím, že sa vám to páči a má to zmysel budem v tom pokračovať aj naďalej. Istých diskutujúcich ubezpečujem, že ma neplatí žiadna SaS (ani iná strana či organizácia) a ani som nespadol z Marsu ako ste sa niektorí nazdávali.

Som jednoducho mladý človek so záujmom o politiku a mal som potrebu vyjadriť sa k situácii, ktorá nastala. Čo za udalosti to boli, sa dozviete v tomto článku. Ako som spomínal minule, chcel by som tu opísať spôsoby marketingu SMERu na sociálnych sieťach, ktoré, ako uvidíte, moc demokratické nie sú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvou (a jedinou) vecou, ktorú som chcel pôvodne urobiť po tom, ako som prišiel domov z mítingu SMERu malo byť získanie nejakého stanoviska od jeho predstaviteľov. Tak som ako sa ako prvé obrátil na zdroj mne najbližší - Facebook. Našiel som si 1 z mnohých príspevkov o predvolebnej kampani a vložil som podeň komentár (presné znenie) :

,, Dnes som sa bol pozrieť na predvolebnom mítingu SMERu v MsKS DK a bola to manipulácia so starými ľuďmi nesplniteľnými sľubmi ( ak sa dostaneme ku moci, SVK bude mať ešte tento rok hosp. rast min 1%) , zmena číselných údajov a faktov ( napr. SVK má najvyššiu infláciu v EU, pravicový zlepenec zvýšil deficit verejných financií, slovensko exportuje najmä do NEM - okey a FRA - vrchol !!! ) a samé očierňovanie pol. strán od SDKU, SaS, OĽ, Mostu až po Mojsejovú a 99% .. hanbite sa !! takto sa politika nerobí .. ‘‘

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Reakcia nahnevaných ficovoličov, ktorých očividne pobúrilo, že niekto má aj iný názor ako oni, nenechala na seba dlho čakať..

Zo všetkých tých ľudí sa našiel len 1, ktorý mi odpísal na zmenené údaje a začal so mnou normálne slušne diskutovať (Ak vás to zaujíma, nájdite si jeho komentáre pod daným postom na Facebooku, pre ďalší účel môjho článku tu dám iba moje doslovné komentáre).

2) ,, inflácia za minulý rok : RUM - 6,9%, EST - 5,2% ... ... SVK - 3,2% .... ... IRE - 0,6 % ‘‘

3) ,, tie údaje, ktoré zadal SMER sú zle uvedené.. mal sa brať ako ukazovateľ priemer za celý rok a nie len za november.. upravili si to podľa seba.. ‘‘

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dokopy som to teda 3x komentoval a pri tom som sa držal slušného vyjadrovania, nikoho z diskutujúcich som neosočoval, len som argumentoval za moju verziu. Prekvapilo ma však, že keď som išiel odpísať na ďalší príspevok, moje komentáre tam zrazu neboli. Niekto ich zmazal. Taktiež mi bola odobratá možnosť ďalej komentovať a aj byť ,,priateľom‘‘ SMERu.

Nebudem vám klamať , nahneval som sa teda poriadne a napísal som im mail, v ktorom som sa vyjadril v zmysle toho, že ak mi nevrátia možnosť komentovať, založím si na sme blog a pôjdem s pravdou von. Nevrátili a preto som splnil čo som sľúbil. Takže za to, že si toto čítate sa môžete paradoxne poďakovať im. Ešte viac ma dostalo to, čo som uvidel na ich stránke :

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,, Neustale nam na mail chodia staznosti, ze sme niekoho zmazali z priatelov. Dovod na zmazanie je jediny - vulgarnosti / voci diskutujucim, alebo samotnej strane SMER-SD. Preto maily typu "len som diskutoval" su bezpredmetne. Ludia (ano sympatizanti a clenovia smer-u ako sa niekto pytal) maju prikaz mazat VYHRADNE len vulgarnych ludi. SMER socialna demokracia sa od vulgarnosti distancuje v politike, na internete ale aj na mitingoch. Pekny den.‘‘

Prosím ? Vulgárnosti ? Ja ? Toto čo má byť ? Nemám predsa ako jedno zo základných ľudských práv slobodu názoru ? Neplatí to aj na internete, kde si môžem v rámci slušnosti vymieňať názory s kým chcem ? Toto musí byť nejaký omyl, nejaká technická chyba, napadlo ma. Tak som išiel ešte raz na ich stránku a hľadal som nejaké vysvetlenie toho, prečo sa to stalo. Našiel som len toto :

,, Treba asi ešte dodať, že niektoré linky a odkazy, ktoré sa vyskytnú v diskusii skryje automaticky sám Facebook. Nie vždy sme na vine, my. :-) Ale skutočne, prosíme o vecnú a slušnú diskusiu, je jedno, či vulgarizmy používa náš odporca, alebo náš stúpenec, táto stránka sa snaží udržiavať nejakú úroveň. Vďaka.‘‘

Že by mi to skryl sám Facebook ? Stránka sa snaží mať nejakú úroveň ? Však komentáre ficovoličov, ktorí mi nadávali do debilov tam ostali. Prečo moje nie ?

Zišiel som teda o ďalší kúsok nižšie a našiel som oficiálnu reakciu na to, že sa predstavitelia SaS v rámci predvolebnej kampane vyzliekli donaha a zakrýval ich len transparent :

,, Hodné úrovne samotných aktérov. Dokonca by títo spravodliví hrdinovia, ktorí za zrušenie imunity bojujú iba pred voľbami, mohli použiť jeden vylepšovák - ZODVIHNÚŤ TEN TRANSPARENT O METER VYŠŠIE. Konečne by sme zistili, akého sú Galko a Sulík pohlavia. A môžu z toho spraviť aj súťaž: Kto správne pridelí "orgán" k tvári u všetkých 17 poslancov, vyhrá... ‘‘

To hovorí za všetko. Sám seba sa pýtam akú úroveň má ich stránka, ak si na nej takto dovolia urážať parlamentnú stranu. Tie nechutné komentáre pod tým ani nemusím spomínať. Ostali tam. Ale moje zmazali, len preto, že tvrdili niečo iné čo oficiálne zdroje. Nepripomína vám to niečo ? Určité obdobie z našej histórie, proti ktorému sme vystúpili, aby sme sa mali lepšie. A vybojovali sme si demokraciu.

Ako však môže demokracia fungovať v celom štáte keď nefunguje ani na ich stránke ? Ak nedajbože SMER získa ústavnú väčšinu podľa mňa nás nečaká obdobie demokracie, ale SMERokracie. Budú vypínať v parlamente poslancov, ktorí budú mať iný názor podobne ako vypli v európskom parlamente Nigela Farageho ? Alebo nás budú rovno zatýkať za to, že máme iný názor ? Možno trošku uletené myšlienky, ale ak by sa všetci správali v realite tak ako ich stránka Facebooku , moc ružovo to nevidím. Bohužiaľ, SMERokracia príde zrejme tak či tak.

Ale stále je tu niečo, čo proti tomu môžeme robiť. Ja som napríklad začal blogom, tak ako som im sľúbil. Vy možno prídete s niečím iným, kreatívnejším. Hlavne sa nebojte s niečím začať. Pretože ako povedal Neil Armstrong, aj malý krok pre človeka môže byť veľkým krokom pre ľudstvo.

Ivan Zaťko

Ivan Zaťko

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent Podnikovej ekonomiky a managementu na Masarykovej univerzite v Brne, zaujímam sa o aktuálnu situáciu, politické dianie a rád by som sa vyjadril ku pár veciam, ktoré sú podľa mňa podstatné a vyjadrenie k nim mi chýba. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu